maandag 28 maart 2011

Herdenkingsplaatsen langs de weg II

Ik rijd door een prachtig landschap als ik de gedenksteen zie staan. Te laat! ik ben er al voorbij, ik moet in zijn achteruit om weer bij de steen te komen maar dat is geen probleem want verkeer is er niet. Ik lees de tekst;


Marco Sanche y Prieto

Leeftijd 16 jaar

Gedood door de bliksem

8 Juli 1867








Gedood door de bliksem, zo jong nog en in deze mooie omgeving. De hele verdere reis moet ik er aan denken. 1867 was het geboortejaar van Marie Curie en van één van de gebroeders Wright. Hoe zou het komen dat die steen er nog steeds staat? Het simpele bankje ernaast lijkt nog niet oud. Hoe zou het landschap er uit hebben gezien in 1867? Zou Marco op slag dood zijn geweest? Zou hij hebben geleden?

11 opmerkingen:

  1. Waanzinnig mooie foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful and dramatic shot!
    I'd love to know all the story too.
    Have a good new week. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een prachtige foto van een dramatische gebeurtenis wout,

    maar je foto.....

    "geweldig"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zo meimer je soms verder over iets
    wat je plots even raakt...
    Ik kan me er iets bij voorstellen, 16 jaar is
    natuurlijk nog heel jong en dat alleen al geeft stof tot nadenken...

    Heel mooi vastgelegd...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. indrukwekkend het sfeerbeeld dat jij hier neerzet
    gr, peter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende foto vol drama.
    Daar ben ik oprecht onder de indruk van.
    De foto lijkt wel gemaakt in 1867, ik denk dat er sinds die tijd niet heel veel verandert is in het landschap, althans dat gevoel krijg je bij het zien van de foto.

    Een foto die het verhaal kracht bij zet.
    Heel mooi.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Useful and Interesting. Because for me very rare pictures.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Wout
    Ja ik kan begrijpen dat je daar steeds aan moet denken gek is dat maar begrijpelijk en het is er nog zo stil en prachtig dat de steen er nog staat
    een hele mooie omgeving
    Fijn weekend groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt me eigenlijk een einde waarvoor ik zou durven tekenen. Daar, op die manier...
    Maar wel liefst op de leeftijd van 96 natuurlijk!
    De foto is prachtig. De steen, en de schaduwen die er vallen lijken ondanks de pracht toch te waarschuwen voor de verraderlijkheid van de natuur. Ik kan me zo voorstellen hoe de moeder en familie daar stond te rouwen...
    En de tijd, hij stond stille...
    ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge, wat een bijzondere vondst. Oog voor detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pakkend in woord en beeld, Op zo'n stille, verlaten plek en dan zo'n steen , zoiets kan een tijdje in je hoofd blijven hangen, allerlei vragen... word er effe stil van...
    Groetje,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...