donderdag 10 maart 2011

Storm in de Ebro Delta


Ik was onlangs, sinds lange tijd, weer eens in het Parc natural del Delta de l'Ebre in de provincie Tarragona. Ik ga dan altijd even kijken bij de mossel en oesterkwekerijen, waar ze ook andere zeevruchten (mariscos) telen.



De omgeving van deze schelpdierkwekerijen trekt veel vogels aan en het is een leuk gezicht om de vissers tussen de palen van de kwekerijen te zien laveren. Die palen moeten vanwege verrotting regelmatig worden vervangen en de oogst moet worden overgevaren naar het haventje, er is dus altijd bedrijvigheid.


Maar niet lang nadat ik was aangekomen, stak er een storm op die vrijwel onafgebroken, twee dagen aanhield. Toen ik die nacht in mijn camper lag had ik het gevoel dat ik in een vliegtuig zat die steeds een luchtzak invloog en dan 1000 meter naar beneden viel, zo stond hij te schudden. Ik hoorde het geluid van het zand dat door de wind mijn arme campertje aan het zandstralen was. Toen ik ging kijken of de lak er al af was kon ik, door de storm, de deur niet meer houden en klapte hij dubbel. Ook was ik bang dat de camper door de harde wind zou omslaan en bedacht welke gevolgen dat zou hebben voor mijn fotospullen in combinatie met de drankvoorraad.

Ik was niet de enige die last had van de storm. Een mosselkweker heeft de grootste moeite om de oogst naar het haventje te brengen en ik om mijn camera stil te houden.

Na twee dagen hield ik het voor gezien en ben doorgereden naar de Campo de Daroca, daar begon het te sneeuwen en was het steenkoud. Ondertussen hoorde ik op Radio Nederland Wereldomroep dat het heel aardig weer was in Spanje. Heel aardig weer?


Meer foto's van de Ebro-Delta? Klik hier
Meer foto's van de Campo de Daroca? Klik hier

6 opmerkingen:

  1. Hoi Wout
    Wat een prachtige serie en die eerste Aalscholver super
    ben altijd een beetje jaloers op je lekker mooi weer in Spanje maar ha ha nee sneeuw hoef niet meer
    maar het was hier ook bere koud hoor en er kan nog van alles uit de lucht komen vallen heeft die mosselkweker het droog kunnen houden ?
    heel mooi daar
    Fijne dag groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hadden ze het cker bij het verkeerde end Wout....
    storm en sneeuw, onder mooi weer versta je toch iets anders dacht ik....
    Mooie serie, waarvan ik de 1ste ook gelijk de mooiste vind, prachtig hoe hij daar staat te drogen, mooi belichting en scherpe details in de veren...knap gedaan...

    En het campertje leefd nog!!

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful area and beautiful pictures. The cormorant is sumptuous, but I also love the fishermen picture!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie sfeerbeelden
    die mosselkweker heeft ervoor moeten werken
    gr, peter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Wout,

    Je zou bijna kunnen zeggen dat je hier een Vivaldi heb gecomponeerd.

    Vier jaargetijden in een blog post.
    Mooi begin met de aalscholver, helder en met de belofte van de lente.
    De volgende twee geven een beeld van begin zomer en laat zomer qua tafereel en gevoel.
    Dan komt de herfst met onstuimig opspattend water.
    En toen kwam de winter met zijn sneeuw.
    Het is moeilijk voor te stellen dat deze foto's binnen een week gemaakt zijn.
    Een ding is zeker ze zijn super om te zien.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hola wout, cuanto tiempo... veo que tienes muchas y muy buenas cosas nuevas.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...