maandag 20 januari 2014

Mogen Zigeunerjongetjes geen brood eten?


Ik zit een biertje te drinken op een terrasje wat, bij een plaatselijke markt, op het gras is neergezet. Plotseling neemt er een jongetje voor me plaats, die me onbeweeglijk gaat zitten aanstaren. Zijn grote, donkere ogen knipperen niet en na een tijdje begin ik me een beetje ongemakkelijk te voelen. Hij onderbreekt zijn gestaar als ik vraag of hij iets wil. Ja, hij wil wel een hamburgertje laat hij weten. Nadat ik hem wat muntjes heb gegeven om een hamburger te kopen, zie ik hem niet meer. Wel valt het me op, dat er verschillende broodjes op het marktterrein liggen waarvan de hamburger is afgegeten. Zouden zigeunerjongetjes wel de hamburgers mogen eten maar niet de broodjes?

4 opmerkingen:

  1. Hij weet wel aan wie hij het moet vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n koppie, daar kun je geen nee tegen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij kijkt mij zelfs vragend aan...een prachtfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een geweldig kopie zeker om te schilderen met die grote vragende ogen maar hij weet het ook lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...